نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
سیاره بیانکونری ها آماده استقبال از فوتبالیستِ فرازمینی‌

سیاره بیانکونری ها آماده استقبال از فوتبالیستِ فرازمینی‌

 

«سونامی رونالدو» سرتاسر فوتبال ایتالیا و حتی جهان راتحت تأثیر خود قرار داده است. این تیتر روزنامه «La Stampa» بهترین توصیف غائله مهیب و بحث‌برانگیزی است که حتی اخبار جام‌جهانی 2018 روسیه را نیز تحت شعاع خود قرار داده است. CR7 بالاتر از تمامی اخبار ورزشی و غیر ورزشی در کشور ایتالیا قرار گرفته و کار آنقدر بالا گرفته که در صورت عدم انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس، کارِ این باشگاه در مقابل احساسات برانگیخته طرفداران رویاپردازش بسیار پیچیده و دشوار خواهد شد.

 

پاسخ دو پهلوی جوزپه ماروتا به خبرنگاران، انتشار اخبار تأیید ضمنی تمایل یووه از سوی رونالدو، پخش شدن شایعه جستجوی نماینده این بازیکن پرتغالی در شهر تورین برای انتخاب و خرید خانه، تغییر عقیده منفی لوچیانو موجی مدیر سابق یوونتوس در مورد ماجرای ترانسفر رونالدو از رئال به یووه، اظهارنظر کارشناسان ورزشی، برخی از پیشکسوتان بیانکونری، قطعی دانستن این انتقال از سوی رسانه‌های اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی، ترند شدن یووه در برخی از شبکه‌های اجتماعی، افزایش سهام باشگاه برای ساعاتی پس از همه‌گیر شدن شایعه حضور رونالدو در این باشگاه، افزایش تمایل برای خرید لباس فصل آینده یووه، دست به دست شدنِ ویدئوی صحبت‌های قدیمی رونالدو در خصوص علاقه‌اش به یووه از دوران کودکی در اینترنت، درگیری کلامی میان موافقان و مخالفان یوونتوسیِ رونالدو در تالارهای گفتگو، عدم تکذیب رسمی از سوی کهکشانی‌ها و گمانه‌زنی‌های غیر رسمی در خصوص پیشنهاد اولیه یووه برای راضی کردن مسئولان رئال و این بازیکن؛ تنها بخشی از محتویات ده‌ها اخباری است که در 24 ساعت گذشته در رسانه‌ها در حال انتشار است. می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به سرعت فزاینده تولید خبر در این مورد، این فهرست تا کمتر از چند ساعت دیگر به احتمال فراوان چند برابر نیز خواهد شد و این همان سونامی CR7 است که با پیوند خوردن به نام یوونتوس جهان را تحت ‌تأثیر خود قرار داده است.

 

حضور کریستیانو رونالدو در یووه در کنار تمام هیجان‌ها و امیدواری‌هایی که برای تیفوسی‌های این باشگاه به همراه خواهد داشت، معامله‌ای تاریخ‌ساز برای باشگاه یوونتوس نیز محسوب خواهد شد. رتبه نخست فهرست «100 چهره سرشناس دنیا» در حالی با قاطعیت از آنِ کریستیانو رونالدو است که ستارگانی نظیر: لبرون جیمز، لیونل مسی، نیمار، راجر فدرر، تایگر وودز، کوین دورانت، رافائل نادال، استفن کری، فیل میکلسون و... بعد از او در این لیست قرار گرفته‌اند. نگاهی به فالوئرهای CR7 در شبکه‌های اجتماعی بیاندازیم؛ 122 میلیون نفر در فیسبوک، بیش از 74 میلیون نفر در توئیتر، 132 میلیون نفر در اینستاگرام. جمعاً 328 میلیون نفر دنبال کننده. احتمالاً دیگر نباید تردیدی کرد که انتقال او به هر باشگاهی می‌تواند تضمین‌های تجاری فراوانی را برای آنها به همراه داشته باشد و سرنوشت را به شیوه‌ای دیگر رقم بزند. او یکی از فرازمینی‌ترین فوتبالیست‌های عصر حاضر است؛ یکی از همان‌ها که می‌تواند با حضورش در هر باشگاهی، سیاره‌ای دور از دسترس در کهکشانِ فوتبال بیافریند.

 

 

در میان اظهار نظرهای فراوانی که در روزهای اخیر در خصوص انجام این انتقال بزرگ در رسانه‌های ایتالیایی انجام شده، سه گفتگوی کمتر دیده شده را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

 

لوتار ماتئوس کاپیتان سابق تیم ملی آلمان نخستین کسی است که در گفتگو با «La Stampa»؛ روزنامه نزدیک به خانواده آنیلی با اشاره به فراگیر شدن شایعه حضور رونالدو در یوونتوس خاطرنشان کرده است:

 

رونالدو می‌تواند در هر باشگاهی که دوست داشته باشد بازی کند، هرچند نمی‌دانم چرا او باید رئال مادرید را ترک کند. رقابت‌های سری آ البته می‌تواند چالشی پر انگیزه برای او باشد؛ جاییکه شاید نتواند مثل همیشه در آن سالی 40 گل به ثمر برساند! رونالدو یک قهرمان به تمام معنا در دنیای فوتبال است و با اینکه 33 ساله است اما به دلیل نوع تمرینات و توجه ویژه‌ای که به فیزیک بدنی‌اش می‌کند، می‌تواند تا سالهای آتی همچنان در بالاترین سطح به بازی‌اش ادامه بدهد.

 

آدریانو گالیانی نایب‌رئیس سابق باشگاه میلان نیز در گفتگو با روزنامه «Il Corriere dello sport» با اشاره به رابطه دوستانه و نزدیکش با فلورنتینو پرز، در خصوص احتمال حضور رونالدو در فوتبال ایتالیا گفته است:

 

من با فلورنتینو پرز همیشه رابطه نزدیک و دوستانه‌ای داشته‌ام؛ می‌دانم که او همیشه آماده مذاکره در مقابل پیشنهادات بزرگ است.

 

رونالدو (نازاریا دلیما) ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه‌های بارسا، رئال، میلان و اینتر نیز در خصوص احتمال انتقال هم‌نامِ پرتغالی‌اش به یوونتوس در مصاحبه‌ای با رسانه‌های ایتالیایی زبان عنوان کرده است:

 

کریستیانو رونالدو همیشه کریستیانو رونالدو خواهد بود؛ چه در رئال و چه در یوونتوس؛ چه در لیگ اسپانیا و چه در لیگ ایتالیا. اگر فکر می‌کنید شیوه دفاعی تیم‌های ایتالیایی سدی مشکل‌آفرین در مقابل بازی رونالدو خواهد بود با توجه به تجربه‌ام در فوتبال اسپانیا و ایتالیا باید بگویم، برای مهاجمی مثل او هیچ تفاوتی نخواهد کرد مقابل چه بازیکنانی قرار می‌گیرد. او سبک منحصر به فرد بازی‌اش را در هر حالت حفظ و اجرا خواهد کرد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: